MOKINIAMS
 

Jaunojo pedagogo akademija

 

2017 metų Jaunojo pedagogo akademija

Jaunojo pedagogo akademija yra Lietuvos edukologijos universitete vykstanti 5 dienų trukmės stovykla, skirta Lietuvos mokyklų 11 ir 12 klasių mokiniams. Per šią stovyklą jūs galėsite:

  • geriau pažinti pedagogo profesiją (susipažinsite su studijų programomis, kuo jos panašios ir kuo skiriasi nuo kitų aukštųjų Lietuvos mokyklų studijų programų, išbandysite save studento „kailyje“);
  • įgyti lyderystės, bendravimo, komandinio darbo ir organizacinių įgūdžių (stovyklos dalyviai turės vykdyti įvairias su studijomis susijusias užduotis, imtis iniciatyvos, bendrauti su dėstytojais ir kt.);
  • iš arčiau pažinti tikrą studentų gyvenimą (dalyvaujama tiek dalyviams skirtose, tiek dabartinių studentų paskaitose, sudaromos sąlygos apsigyventi bendrabučiuose, kiekvieną vakarą bendraujama su studentais neformalioje aplinkoje);
  • susirasti naujų draugų (per kiekvieną akademiją dalyviai susidraugauja, o ši draugystė tęsiasi visą studijų laikotarpį).

Kiekvienais metais organizuojamos trys Jaunojo pedagogo akademijos sesijos. Į kiekvieną iš jų priimama po ne daugiau kaip 20 mokinių, tad jei yra daugiau norinčiųjų dalyvauti, nei yra galimybė priimti, vykdoma pateikusių paraiškas mokinių atranka. Akademijos sesijos suskirstytos pagal Lietuvos edukologijos universitete siūlomas studijų programas.

  1. Socialinių mokslų sesija vyks 2017 m. vasario 6–10 d. Norintys dalyvauti dokumentus turi pateikti iki 2017 m. sausio 31 d. 16 val.
  2. Humanitarinių mokslų sesija vyks 2017 m. vasario 20–24 d. Norintys dalyvauti dokumentus turi pateikti iki 2017 m. vasario 14 d. 16 val.
  3. Gamtos, matematikos, technologijų ir sporto mokslų sesija vyks 2017 m. vasario 27–kovo 3 d. Norintys dalyvauti dokumentus turi pateikti iki 2017 m. vasario 21 d. 16 val.

Mokinys turi teisę pateikti paraiškas į visas tris akademijos sesijas, tačiau dalyvauti gali tik vienoje. Tad jei sudalyvausite socialinių mokslų sesijoje, kitose sesijose šiais metais dalyvauti jau nebegalėsite.

Susidomėjusiems ir norintiems dalyvauti reikia pateikti paraišką iki pasirinktos akademijos sesijos dokumentų pateikimo dienos elektroniniu paštu jaunieji.pedagogai@leu.lt. Paraiškos dokumentas pateikiamas žemiau esančioje nuorodoje, kurią paspaudę atsisiųsite Jaunojo pedagogo akademijos paraišką. Prašome labai įdėmiai perskaityti visas jos dalis ir įsidėmėti dalyviams suteikiamas privilegijas ir pareigas. 

Jaunojo pedagogo akademijos dalyvio paraiška. Spausti šią nuorodą!

Kilus bet kokiems klausimams kreiptis šiais kontaktais:

www.leu.lt/jpa

Tel. (8 5) 275 14 10 / +370 602 04 383

El. p. jaunieji.pedagogai@leu.lt

 


  

Dėkojame mokinams, jų tėvams, mokykloms ir Lietuvos edukologijos universiteto bendruomenei už sėkmingai įvykusią 2016 metų Jaunojo pedagogo akademiją!

 

Jaunojo pedagogo akademijos dalyvių atsiliepimai:

 

  

 

Modesta Jabšaitė

 

Kodėl verta dalyvauti Jaunojo pedagogo akademijoje? 

Tikriausiai turėčiau pradėti nuo to, kad išbandyti save ir rūpintis savo ateitimi yra vienas iš svarbesnių gyvenimo dalykų. Internete pamačiusi, kad vyksta toks neeilinis renginys, tuoj pat puoliau registruotis. Gavusi teigiamą atsakymą, žinoma, nenustygau vietoje, bet ir jaučiausi keistai, nes važiuoju į visišką nežinią, į nežinomą miestą. Bet tik susipažinusi su visais supratau, kad laukia labai įdomi savaitė. Žinoma, viskas patiko, viskas buvo nematyta, negirdėta. Žmonės aplink mane buvo draugiški, šilti, rūpestingi ir malonūs. Paskaitos be galo įdomios, sužinojau tikrai svarbių, naudingų ir man negirdėtų dalykų. Labai šaunu, kad yra tokia puiki galimybė, tad kodėl gi jos neišnaudoti? Taigi pabuvusi savaitę ir pamačiusi studentišką gyvenimą iš arti, panorau kuo greičiau baigti gimnaziją ir skubėti mokytis būtent į LEU. O kieno tai įtaka? Žinoma, tik JPA! Akademijos ir jos narių pagalba dabar žinau atsakymą į savo klausimą, ar tikrai noriu tapti pedagoge. Visiems rekomenduoju vykti į šią akademiją, nes čia ne tik surasite atsakymus, išsklaidysite kylančias abejones, bet  taip pat ir susirasite naujų draugų, pabendrausite su dėstytojais, labiau pažinsite Lietuvos sostinę ir galiausiai tiesiog puikiai praleisite laiką. Nauda dviguba, o įspūdžiai nepamirštami. Džiaugiuosi, kad galėjau čia dalyvauti ir tiek daug sužinoti. Ačiū JPA ir jos komandai!

Julija Burokaitė 

 

Kodėl verta dalyvauti JPA?

Jau ilgą laiką galvojau apie pedagogo profesiją, o LEU yra geriausia vieta ją įgyti. Radusi informaciją apie Jaunojo pedagogo akademiją, nė nedvejodama sutikau praleisti savaitę 12-os klasės pamokų, kurios yra tokios svarbios besiruošiant egzaminams. Ir galiu pasakyti, kad nė vieną minutę nenusivyliau Akademijos veikla. Viskas buvo suderinta ir įdomu. Abiturientas akademijoje turi galimybę patirti, kasgi jo laukia netolimoje ateityje pradedant studijas, – visa tai yra labai vertinga patirtis. Labai ačiū organizatoriams už tokią puikią progą įgauti vertingų žinių. Ir kiekvienam, ketinančiam studijuoti LEU arba net neapsispęndusiam dėl savo profesijos, sakau: TAI TIKRAI VERTINGA PATIRTIS. Galiu išduoti mažą paslaptį: visi Akademijos studentai ir dėstytojai jūsų laukia kupini puikių idėjų ir smagios veiklos!

Akvilė Navardauskaitė 

 

Kodėl verta dalyvauti JPA?

Visų pirma, jeigu dvejoji, ar pateikti dokumentus ar ne – nieko nelauk! Aš pati suskubau tik paskutinę savaitę, bėgiojau mokytojų rekomendacijų, pas direktorių dėl prašymų ir t. t. O apie studijas LEU apskritai negalvojau, nebuvau apsisprendusi dėl ateities profesijos. Paprasčiausiai maniau: Praleisiu visos savaitės pamokas, cool! ir tiek. Tačiau ten nuvažiavusi jau pirmą dieną pamilau ne tik supančią aplinką, bet ir žmones, su kuriais susipažinau. Pasisėmiau daug patirties, šiek tiek prašviesėjo mano ateities pasirinkimų horizontas. Grįžau namo su gausybe pozityvo ir gerų emocijų. Beja maistas – žiauriai skanus! Atvirai galiu pasakyti, kad laiko praleisto Jaunojo pedagogo akademijoje nepamiršiu dar ilgai ir 100 procentų siūlau nepraleisti tokios galimybės sudalyvauti. Nesvarbu, kokią sesiją pasirinksi, manau, emocijos bus tokios pat. Nepasigailėsit!

Gintautė Jegorovaitė 

 

10 priežasčių, kodėl man patiko dalyvauti Jaunojo pedagogo akademijoje:

1. Jaučiausi laiminga nuo galvos iki kojų net tada, kai neišsimiegojusi kėliausi į mankštą;

2. Pagerinau bendravimo įgūdžius;

3. Atradau tikrą, nesuvaidintą nuoširdumą;

4. Juoko netrūko nė vieną savaitės dieną;

5. Paskaitos sukėlė naujų idėjų;

6. Abejonės dėl būsimos profesijos išsisklaidė;

7. Joks žmogus nepasirodė nedraugiškas;

8. Paaiškėjo daugybė nežinomų dalykų;

9. Absurdiškam nepasitikėjimui savimi nebuvo laiko;

10. Laikas buvo praleistas ne tik linksmai, bet ir naudingai!

Greta Juodkaitė 

 

Kodėl man patiko dalyvauti Jaunojo pedagogo akademijoje?

2015 metais pirmą kartą atvykau į JPA, nežinodama tiksliai, ką ateityje norėčiau studijuoti, bet įpusėjus veiklai suvokiau, kad atradau savo vietą čia, Lietuvos edukologijos universitete. Kadangi nesu tiksliųjų mokslų mėgėja, pasirinkau humanitarinių mokslų sesiją. Nežinojau, ar pateksiu, nes buvo renkama tik dvidešimties dalyvių grupė. Apsidžiaugiau gavusi teigiamą organizatorių atsakymą, nors, tiesą pasakius, kartu bijojau, kad nuvykusi nepritapsiu, ar nepatiks man ten būti. Nė viena mano baimė nepasiteisino! Visa veikla, programa, ekskursijos ir paskaitos buvo įdomios. Per penkias dienas sukaupiau didelį žinių, įspūdžių bagažą ir įgijau draugų, su kuriais ir dabar palaikau ryšius. Dar nepasibaigus sesijai, mes norėjome vėl čia sugrįžti, bet žinojome, kad turėsime laukti dienos, kada tapsime tikrais studentais.

Ar esate pagalvoję, kad paprasta malka gali suteikti daugiau laimės nei „Oskaras“, kurį gavo Leonardo DiCaprio? Būtent šios akademijos metu šis nuostabus  jausmas lydėjo mus visą laiką. Man pasisekė ir kitais, 2016 metais: buvau pakviesta dar kartelį atvykti į Akademiją „pasimatuoti“ pedagogo profesijos.  Laimės, kuri užplūdo sužinojus, kad vėl esu priimta, neįmanoma nupasakoti. Rodos, šių metų Akademija buvo dar geresnė. Gal dėl to, kad mūsų buvo ne dvidešimt, o tik dešimt, ir mes buvome lyg didelė šeima. Vienuoliktokų būryje pasijaučiau jaunesnė, negalvojau apie tai, kad artėja egzaminai, tiesiog džiaugiausi kiekviena diena. Buvo gera sugrįžti ten, kur prieš metus atradau save. Pamenu, vieną rytą nusprendėme  draugiškai neiti į mankštą ir išsimiegoti. Galiausiai nuvažiavę į centrinius rūmus gavome po malką – medinį „Oskarą“. Studentų žvilgsniai bylojo, kad jie nesupranta, kas čia vyksta, bet mums tai kėlė šypsenas, nes gavome tokius apdovanojimus, kokių ir nusipelnėme.

Man patiko ši akademija, jos metu ore tvyrojęs nuoširdumas, paprastumas, emocijos, užplūsdavusios  žaidžiant  žaidimus, ir nors kartais nesisekdavo, vis girdėdavome žodį „dominuoju“. Nebuvo nė vienos dienos, kada norėjosi grįžti ar buvo liūdna, net tuomet, kai skaudėdavo kojas nuo ilgų ekskursijų. Su šypsena atsimenu vakarinius žaidimus bendrabutyje, piktą budėtoją, linksmybes batutų centre, retorikos paskaitą (tikrai buvo gera), savo bendravardę, kurią visi vadino Greta S, visų dalyvių džiaugsmą ir liūdesį, pasipiktinimą, kad ir vėl Justinas nori asmenukės... Neįmanoma nupasakoti, kiek daug visko patyrėme per penkias dienas. Kad suprastum, kas ta JPA, reikia į ją tiesiog atvykti. 

 

Goda Juzėnaitė

 

Jaunojo pedagogo akademija – tai puikus projektas, kuriame dalyvavau šių metų vasario mėnesį. Tai puiki galimybė iš arčiau susipažinti su pedagogo profesija ir su Universiteto siūlomomis studijų programomis. Atvykusi į  socialinių mokslų sesiją išmokau daugybę įvairių komunikacinių žaidimų, susiradau naujų draugų, pajutau tikro studentiško gyvenimo akimirkų ir tvirtai apsisprendžiau studijuoti šiame universitete. JPA – tai puiki proga susipažinti su nuostabiais žmonėmis ir patirti įvairiausių įspūdžių. 

Kol nepraradai šios galimybės, dalyvauk!

 

 Viktorija Miliauskaitė

 

Kodėl man patiko dalyvauti Jaunojo pedagogo akademijoje?

Lietuva. Vilnius. Lietuvos edukologijos universitetas. Visą savaitę galėjau grožėtis Vilniumi, vakaro panorama, o po paskaitų užbėgti į prekybos centrą „Panorama“ (rašau lyg studentė, he, o buvo faina pabūti ja savaitę).

Važiavau, nes norėjau išbandyti kažką naujo, neturėjau minčių tapti mokytoja. Dienotvarkė liuks, nebuvo chaoso. Pirmadienis… Antradienis… Kiekvieną rytą mankšta! Puiku, žvalesni dieną jautėmės po studentiško vakarojimo barake. Po mankštos mūsų laukdavo pusryčiai, dušas ir JPA kabinetas, o ypač laukdavo zosės (tai yra malkos, duodamos dalyviams, kurie vėluoja. Jas privalai nešiotis visą parą). Ir jau į paskaitą!  Po paskaitų – galingi pietūs! Mėgstu savo skrandį gerai prikimšti, bet čia porcijos – milžiniškos, maistas skanus. Kitos veiklos: piešimas ant sienų... pokalbiai su vadovu, su dėstytojais; o dėstytojai čia atviri, nemeluoja. Kitas dienas buvo ir šokis, ir teatras. Paskaitos praplėtė šias sąvokas labiau, jų viduje slypi daug daugiau. Man labai patiko šios dvi veiklos, aš taip gerai atsipalaidavau... Studentai ir dėstytojai buvo nerealūs! Patiko ir paparacai, kurie įamžino mus visus – naujus draugus, o galbūt ir būsimuosius studentus, kolegas.

Na, o labiausiai patiko, kad visi radom bendrą kalbą jau pirmą dieną, nebuvo jokių trukdžių, buvom viena didelė šeima (ir dabar bendraujame per facebook (susirašinėjimo grupė JPA SOC), susitinkame). O paskutinį vakarą, karaokės vakarą, – išsitaškymas iki galo!  Atviri pašnekėsiai draugų rate ir atskirai.

P.S. Vadovas Justinas irgi buvo, o labiausiai, turbūt, smagu, kai vadovas ne koks rimtuolis, o linksmų plaučių žmogus, lygus su visais. Džiugu, kad nenutrūko mūsų visų ryšiai, kad tai nebuvo TIK viena savaitė, kad ji išliko visų atmintyje. O aš visada su savimi nešiojuosi štai ką: gerus prisiminimus apie LEU, įgytas žinias, teigiamas emocijas, tą patirtą atsipalaidavimo, išlaisvėjimo nuo mokyklos rutinos, savarankiškumo, pasirinkimo, iššūkių, naujovių ir pasitikėjimo savimi jausmą.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

2015 metų Jaunojo pedagogo akademija sėkmingai baigėsi.

Dėkojame mokiniams, kurie skyrė savo laiką ir atvyko į mūsų universitetą!

 

„Jaunojo pedagogo akademija“ kasmet sukviečia gabiausius Lietuvos moksleivius „pasimatuoti“ pedagogo profesiją ir suteikia galimybę susipažinti su Universitetu ir pajausti studentiško gyvenimo skonį. Akademijos metu dalyviai geriau susipažino su pedagogo profesija, ugdėsi lyderystės, bendravimo, komandinio darbo ir organizavimo įgūdžius.

 

2015 m. universitete vyko trys „Jaunojo pedagogo akademijos“ sesijos:

 

Kviečiame visus prisijungti prie mūsų 

 


 

 

2014 metų Jaunojo pedagogo akademija sėkmingai baigėsi.

Ačiū mokiniams, kurie skyrė savo laiką ir atvyko į mūsų universitetą!

 

Jaunojo pedagogo akademijos akimirkos yra užfiksuotos ir patalpintos čia: JPA

 

  

Moksleiviai domėjosi, kodėl verta būti mokytoju?

 

   2014 m. kovo 31–balandžio 4 d. Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) organizavo ,,Jaunojo pedagogo akademiją“, kurioje dvidešimt mokinių iš visos Lietuvos turėjo galimybę geriau pažinti pedagogo profesiją ir studentišką gyvenimą. Akademijos metu mokiniai gyveno universiteto bendrabutyje, klausėsi paskaitų, kurias vedė ne tik dėstytojai, bet ir studentai. Kiekvieną dieną būsimieji pedagogai buvo supažindinami su skirtingų profesijų atstovais, kurie pristatė dėstomą dalyką, dalijosi asmenine patirtimi. Moksleiviai turėjo atlikti įvairių užduočių. Viena jų – sužinoti aplinkinių nuomonę apie mokytojo profesiją. Pasiskirstę užduotis jie kalbino universiteto bendruomenę: rektorių, dėstytojus, studentus.

    Moksleivių kalbintas LEU rektorius Algirdas Gaižutis sakė, kad mokytojo profesija – viena sudėtingiausių žmogiškų profesijų, nes ji – misionieriška. Mokytojas privalo būti ne tik atidus kitam žmogui, tačiau ir supratingas, šiuolaikiškas, padedantis žmogui sukurti pagrindus, mokantis atgręžti mokinį į visuomenės gyvenimą ir į patį save. Pedagogas turi būti ne vieno, bet kelių dalykų žinovas. Mokytojas – valstybės garantas, padedantis išlaikyti valstybingumo pagrindus, užtikrinti tautos tapatybę. Ateities mokytojas išliks plataus akiračio. Tobulėjanti technika nepakeis ugdymo ir lavinimo prasmės. Rektorius teigia, kad Lietuvos edukologijos universiteto paruošti mokytojai gali dirbti šiuolaikinėje mokykloje, nes ši įstaiga sugeba paruošti gerus savo specialybės žinovus.

    LEU dėstytojų nuomone, mokytojas – įvairiapusiška asmenybė, turinti didaktinių, kultūrinių žinių. Jis prisideda prie žmogaus intelektualinio ir dvasinio pasaulio kūrimo, daro įtaką žmogui, besiformuojančiai asmenybei, kuria mokymosi ir tobulėjimo strategiją. Pedagogas turi būti dėstomo dalyko profesionalas, taip pat svarbu būti supratingam, atsakingam, rūpestingam ir empatiškam. Kalbinti dėstytojai pabrėžė, kad mokytojas nėra tik dalyko specialistas, todėl į klausimą ,,Ar verta būti mokytoju?“ atsakė, jog verta dirbti dėl didelės moralinės grįžtamosios vertės, dinamiškos darbo specifikos. Pasak dėstytojų, ateities mokytojas turėtų gerai valdyti virtualią erdvę, gebėti įtraukti mokinius į aktyvų ir interaktyvų gyvenimą.

    Pasak LEU studentų, mokytojas yra ne tik kitų žmonių ugdytojas, kvalifikuotas švietėjas, padėjėjas ir draugas, bet ir asmuo, kuris įkvepia ieškoti daugiau atsakymų. Jis turi išmanyti savo mokomą dalyką, būti motyvuotas, nuolat domėtis naujienomis, mėgti savo darbą ir džiaugtis tuo, ką daro. Studentai mano, kad mokytojas neturi orientuotis vien į dėstomą dalyką, nes jis privalo išugdyti vaiką visapusiškai. Jų nuomone, mokytoju būti verta dėl nuolatinio tobulėjimo ir bendravimo su vaikais, kurie padeda išlaikyti pedagogo jaunatviškumą. O ateities mokytoją įsivaizduoja labai kūrybingą, žengiantį kartu su tobulėjančiomis technologijomis ir turintį dar daugiau įgūdžių. Universiteto bendruomenės nuomone, tai yra viena iš geriausių profesijų, nes šis darbas yra labai įvairiapusis. Būdamas mokytoju, gali tapti ne tik pavyzdžiu jaunuoliams, įdėti indėlį į jų asmenybės formavimąsi, tačiau ir tobulėti pats.

   Teksto autoriai – „Jaunojo pedagogo akademijos“ dalyviai: Eglė Miliūtė, Amanda Šaučiūnaitė, Lina Ignatavičiūtė, Greta Rimkevičiūtė, Julius Petniūnas, Rūta Rėkutė

Informacija atnaujinta: 2017-01-02 16:12