SUSITIKIMAI IR VIZITAI
 

Susitikimai ir vizitai

Būsimi pradinių klasių mokytojai lankėsi Vilniaus Trakų Vokės gimnazijoje

2017-04-04

Pradinio ugdymo pedagogikos studijų programa unikali tuo, kad pedagoginę praktiką studentai atlieka nuo pirmo kurso, o studijuodami net aštuonių skirtingų dalykų didaktikas mokyklose stebi ir kartu su didaktikos dėstytojais analizuoja mokytojų vedamas pamokas. Stengiamasi, kad studentai susipažintų su skirtingomis mokyklomis: darželiais-mokyklomis, pradinėmis mokyklomis, progimnazijomis, gimnazijomis ir netradicinėmis ugdymo įstaigomis. Gamtamokslinio ugdymo didaktikos dėstytoja prof. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė savo studentus šį kartą pakvietė į Vilniaus Trakų Vokės gimnaziją. Draugystė su šia mokykla užsimezgė pernai metais, kai dėstytoja kartu su diplomantėmis Monika Viršutaite ir Gintare Plankyte dalyvavo nacionalinėje konferencijoje, organizuotoje Vilniaus Trakų Vokės gimnazijos, ir skaitė pranešimus. Be to, šioje mokykloje dirba Ugdymo pagrindų katedros auklėtinės: Aistė Vaikšnorienė, Jolita Čejauskienė ir gamtamokslinio ugdymo inovacijomis garsėjanti Rita Bakšienė.

 

Susitikimui su studentais – busimais pradinių klasių mokytojais – pasirengė visos gimnazijos pradinių klasių mokytojos. Jos vedė septynias pasaulio pažinimo pamokas. Kiekvienas studentas turėjo galimybę stebėti po dvi pamokas. Vėliau su studentais susitiko gimnazijos direktorė Genė Talačkienė ir pavaduotoja neformaliajam ugdymui Reda Naškliūnienė. Pavaišinusios studentus arbata ir bandelėmis, gimnazijos vadovės dalijosi savo vadybiniais atradimais, pasakojo sėkmės istorijas, supažindino su mokyklos tradicijomis, aprodė gimnaziją.

 

Grįžę į universitetą studentai reflektavo dieną, praleistą Vilniaus Trakų Vokės gimnazijoje. Visi buvo kupini pedagoginių atradimų, įvairių pastebėjimų, šią gimnaziją lygino su kitomis matytomis mokyklomis, įsivaizdavo save švietimo eksperto, mokytojams teikiančio patarimų, kaip tobulinti pamoką, vietoje ir pan.

 

Agata Minkevič pastebi, kad įpusėjus semestrui keičiasi jos supratimas apie pasaulio pažinimo dėstymą. „Supratau, kad pasaulio pažinimo pamokos apima daug įvairių temų ir jos visos svarbios. Labai svarbu ir naudinga daryti bandymus, mokyti per patyrimą. Šios praktinės veiklos mokinius labai žavi ir motyvuoja. Kai mokytoja sugeba vizualizuoti gamtos reiškinius ir procesus, mokiniai lengviau ir ilgam įsisavina turinį“, – sako ji. Laura Judickaitė teigia anksčiau maniusi, kad pasaulio pažinimas yra lengviau už matematiką ar lietuvių kalbą. „Kuo toliau, tuo labiau įsitikinu, kad pasaulio pažinimo pamokai reikia labai atsakingai ruoštis, planuoti, rinktis priemones ir metodus, veiklą apmąstyti. Tai mokytojos „namų darbai“, – kalba studentė.

 

Aida Staputytė teigia supratusi, kad, jei mokiniai yra nuolat įsitempę, nereikėtų tikėtis, jog jie bus aktyvūs ir smalsūs. „Su vaikais kalbiesi tarsi su suaugusiais, kurie daug žino, geba suprasti sąvokas“, – sako Aida. „Man ypač patiko, kaip buvo organizuotas „minčių lietus“, koks buvo jo apibendrinimas. Verta dėmesio mokytojos naudojama įsivertinimo lentelė, kuri išsamiai parodė kiekvieno antros klasės mokinio ir komandos darbą, jo kokybę, darbo etiką. Pamoka šiandieniniams vaikams buvo nelengva – apie senovinius ūkio darbus. Bet mokytoja naudojo inscenizavimo metodą, kuris padėjo mokiniams geriau suprasti ir įsiminti medžiagą. Toks judrus pamokos fragmentas paįvairino pamokos veiklą ir motyvavo mokinius“, – įspūdžiais dalijasi Lina Ignatavičiūtė.

 

Dangira Užpalevičiūtė sako, kad iš pirmo žvilgsnio gimnazija pasirodė nuostabi. „Buvo kiek keista, kad direktorė bendravo taip noriai ir maloniai, jaučiama, kad mokyklos bendruomenė bendradarbiauja, pasitiki vieni kitais ir jų darbais. Šioje mokykloje telpa visi: nuo priešmokyklinukų iki gimnazistų. Man labai patiko gimnazijoje įrengtos grupės priešmokyklinukams. Kiekviena pradinukų klasė, kurioje lankiausi, turi projektorių, pianiną, ko prieš tai aplankytose mokyklose nemačiau. Manau, kad tai puiki, bendruomeniška mokykla“, – kalba studentė.

 

Renginio akimirkų galite pamatyti čia.

 
 
Už informacijos turinį atsakingas (-a) Tomas Petryla. Už informacijos paskelbimą atsakingas (-a) Indrė Česnauskaitė. Informacija atnaujinta: 2017-04-04 16:38